کیدی

اولین نشریه موسیقیای جنوب

کیدی

اولین نشریه موسیقیای جنوب

نامه هنرمندان

موسیقی کیمیایی است سرشته با هستی آدمیان و برگرفته از اشکها و لبخند های او . مردم هرمزگان نیز از دیر زمان محور زندگی خود را از نیایش و عزا گرفته تا جشن و سرور و از کار و تلاش گرفته تا نشاط و تلاش با نغمه های موسیقی تنظیم کرده اند و در گذرگاه تاریخ به گواهی همگان در سایه سار نخلستانها و شرجی سواحل زیباترین و جذاب ترین آواها و نواها را به یادگار نهاده اند . ذاتی بودن این عشق در وجود مردمان این دیار زلال چشمه ساری است که همواره با خود تازگی و طراوت را از یک سو و تشخص و ویژگیهای منحصر به فرد را از سویی دیگر به دنبال داشته است .

اگر چه در سالیان گذشته همواره مفهومی گنگ و بسیط از موسیقی جنوب در اذهان شکل گرفته بود که مرزهای هویتی آن مشخص نبود و به موسیقی شهرهای خوزستان گرفته تا شروه های بوشهر و نغمه های سواحل بلوچستان اطلاق می شد اما امروزه بواسطه تلاش های هنرمندان و فرزندان این سامان موسیقی هرمزگان به صورتی مستقل و با هویتی مشخص در کشور سر بر آورده است و این سرآغار شناساندن قابلیت های خاص موسیقی هرمزگان در سطح ملی است .

با این حال اختصاص یک روز در تقویم فرهنگی استان به عنوان روز موسیقی هرمزگان زمینه مناسبی خواهد بود که هر ساله با فرارسیدن آن ضمن بررسی کارنامه یک ساله این هنر ناب ،فراز و فرود ها نیز دیده شود و با تقدیر از خلاقیت ها برای مشکلات پیش رو نیز چاره ای اندیشیده شود . و همدلی های اهالی موسیقی در این روز به هماهنگی هایی اثر بخش تبدیل گردد.

از این رو با عنایت به چنین هدفی روز دهم دی ماه که مصادف با زاد روز هنرمند عزیزمان ناصر عبداللهی است ، به پاس زحمات او برای شناساندن موسیقی هرمزگان و طرح وسیع آن در سطح ملی به عنوان روز موسیقی هرمزگان پیشنهاد می گردد .

امید که این پیشنهاد نمادین زمینه مناسبی برای حرکت سالیانه برای حمایت از هنری اصیل و هنرمندانی خلاق گردد که سهم شان در موسیقی امروز ایران انکار ناپذیر است .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد